Hogyan született meg a Benefitto?

Mi, a játék módszertanának tervezői, Orsi és Jutka rengeteg telefonbeszélgetés alkalmával próbáltuk segíteni egymást, orvosolni a “nem vagyok elég jó anya” érzése keltette frusztrációt, lelkiismeretfudalást. Egymástól és más kisgyermekes szülőktől, barátainktól hallottak alapján komolyabban vettük azt, hogy nem vagyunk egyedül az aktuális problémáinkkal, sőt mindenki nagyon hasonló dolgokkal küzd és hasonló, rossz megoldásokat választ.

Kiutat keresve abból indultunk ki, figyelnünk kellene rá, hogy ne csak a rosszat vegyük észre és nemtetszésünket tegyük szóvá gyermekünknek. Úgy éreztük, többet kell gyakorolnunk, hogyan dícsérjük gyermekünket még a nehezebb időszakokban (valahová sietve, fejfájás vagy stresszhelyzet közepette) is gyakran, de jogosan. Mert ez az ami célravezető lehet, ami megkönnyíti az együttműködésünket, a vidám együttlétet. Ez egyszerűen hangzott, de valójában nagyon nehéz a hétköznapokban tudatosan alkalmazni ezt az elgondolást, még akkor is, ha kutatások támasztják alá, szakértőket olvasunk, hallgatunk arról, hogyan kellene viselkednünk.

Felmerült bennünk a kérdés:

mennyire lehet megalapozott az igénye a kisgyermekes családoknak egy eszközre, ami segíti őket ezekben az élethelyzetekben?

Szinte minden család beleesik abba a hibába, hogy túl sokszor büntet (a kiabálást is ideértve). Még akkor is, ha tudjuk, a büntetésre egy idő után a gyermek passzivitással reagál. Ráadásul a büntetéstől a gyermek önértékelése is csökken.

Annak érzése és tapasztalata, hogy több türelemmel és a gyermek fantáziavilágába bújva közelebb férünk gyermekünkhöz szinte garantált sikernek bizonyult. Ehhez viszont gyakran nekünk sem volt elég türelmünk, módszerünk, nem tudtuk megvalósítani a hétköznapi sürgés-forgásban, úgy éreztük jó lenne kapaszkodókat használni. Éppen ezért készítettünk magunknak egy eszközt, ami a gyermeki kíváncsiságot és képzeletet felhasználva arra motiválta gyermekeinket és minket is, hogy közös nyelvet beszéljünk. Aztán, amikor ezt bemutattuk ismerőseinknek, barátainknak az ő érdeklődésüket is felkeltettük vele, szerettek volna maguknak is egyet az eszközünkből.

Így hát komolyabban vettük a dolgot… És mivel van némi adottságunk, hogy ne csak ötletes, de szép dolgokat is csináljunk, ezért nem tűnt oly távolinak az a kihívás, hogy a bátorító tesztelő családok visszajelzését követően szélesebb közönség érdeklődését is felkeltsük eszközünkkel. Ekkor 14 hónapnyi kemény munka következett (ennek részleteiről, szépségeiről majd később írunk). Sok szakértő barát és ismerős segített lelkesen minket és rengeteget köszönhetünk saját dizájner tervezőnknek, Nagy Balázsnak és Agócs Írisznek, amiért csatlakoztak csapatunkhoz. Így született meg első játékunk, a Benefitto.

csapat